ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

روابط عمومي - رفتار اجتماعي و افکارسنجي

دوره کارشناسی حرفه ای روابط عمومی رفتار اجتماعی و افکار سنجی

مقدمه

روابط عمومی علم وهنری است که در جهت گسترش تفاهم ،دستیابی به اعتمادی دراز مدت بین سازمان و مخاطبان وظیفه بهره گیری از مشارکت مردم در جهت تحقق اهداف سازمانی را میسر می سازد .

دسترسی به اطلاعات امروز از جملع حقوق اولیه شهروندان محسوب می شودبنابراین یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ایجاد بستر سالم- سریع وروان برای دستیابی شهروندان هر جامعه به اطلاعات مورد نباز آسان می باشد ساخت این بستر در جوامع اطلاعاتی بسیار ساده و سهل تر از جوامع سنتی است .

پاسخگویی و تنویر افکار عمومی نسبت به عملکرد ها و فعالیتها،ماهیت وجودی روابط عمومی را تشکیل می دهد .روابط عمومی با ایجاد تعامل دوسویه میان یک مجموعه و شهروندان از طریق به کارگیری شیوه های حرفه ای و منطقی میتواند روند اطلاع رسانی و پاسخگویی به مطالبات رادر راستای مشتری مداری ومخاطب محوری هموار سازد .

تعريف و هدف

دوره کارشناسی حرفه ای روابط عمومی با گرایش رفتار اجتماعی و افکار سنجی در قالب آموزش های علمی کاربردی به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارتهای علمی وکاربردآن در حوزه های روابط عمومی بتوانندوظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند .

اهميت و ضرورت

روابط عمومی در ساختار سازمانی نقش متنوع و چند بعدی دارد .از این لحاظ روابط عمومی هانیازمندبه کارگیری نیروی کارشناسی در حوزه های متفاوت روابط عمومی می باشند .به همین منظور رشته روابط عمومی با گرایش رفتار اجتماعی وافکار سنجی تدوین شده است .

روابط عمومی در واقع رابطی بین سازمانها ومردم است وسعی داردکه خدمات سازمانها را برای مردم تشریح واز مردم بیشتر با خبر شود و عکس العمل آنهارا به تصمیم گیران ومدیران سازمان هامنعکس کند .بررسی افکار عمومی بدون شک از آنجاکه فعلیت علمی پیچیده ای است نیاز به افراد متخصص و کارشناس دارد که به روشهای علمی تسلط داشته باشد و بتوانند نیازهای اطلاعاتی سازمان ها ومسئولان رادر زمینه بررسی افکار عمومی وجو فکری جامه تامین کند .

نقش و توانايي ها

-          تجزیه وتحلیل رخدادها وارائه راه حل بهینه

-          برنامه ریزی انجام کار وهدایت کار گروهی

-          مدیریت وآموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

-          بهبود ومستند سازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها

-          کار آفرینی،خلق وراه اندازی عرصه های جدیدکسب وکار

-          برقراری ارتباط موثر در محیط کار

-          برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت،ایمنی ومحیط زیست(HSE)

-          برنامه ریزی به منظور اخلاق حرفه ای

-          تصمیم سازی وتصمیم گیری بخردانه

-          تفکر نقادانه واقتضایی

-          خلاقیت ونوآوری

قابلیت ها وتوانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان

-          ایده پردازی تبلیغات داشته باشد وبتواند سناریو تبلیغی بنویسد .

-          نظارت وکنترل اجرای ایده ها داشته باشد .

-          روش های هنری را در محتوای تبلیغات به کار بندد .

-          پیام های تبلیغاتی رادر جامعه معنایابی کند .

-          بتواند با شبکه های اجتماعی کار کند .

-          مدیریت به منظور فراهم نمودن مشارکت اجتماعی برای اهداف توسعه کشور را داشته باشد .

-          برنامه ریزی وارزیابی ،تشکیلات وسازماندهی ،بودجه بندی مناسب برای روابط عمومی انجام دهد .

-          جشنواره ،سمینار و نمایشگاه را برگزار نماید .

-          تاثیر برنامه های تبلیغاتی روابط عمومی ارزیابی نماید .

-          افکار مخاطبان را جمع آوری و تحلیل نماید .

-          نظرات ا فکار کارکنان را تهیه وگزارش نماید .

-          شرایط محیطی برای اجرای پروژه هاسازمان را بررسی نماید .

-          پیام های ارتباطی در رسانه های گوناگون را تحلیل نماید .

مشاغل قابل احراز

-          کارشناس تبلیغات

-          مدیر روابط عمومی

-          پژوهشگر افکار سنجی و مطالعات اجتماعی

خبرنامه مرکز

ایمیل خود را در این قسمت ثبت نمایید:

تماس با ما

خیابان انقلاب اسلامی-ابتدای وصال شیرازی-نبش کوچه نایبی-پلاک25

تلفن: 66491209-66491215